Joan Ridao

L’accent en el territori i R+D+I

Durant la tramitació en comissió dels Pressupostos General de l’Estat, Esquerra ha aconseguit que s’incorporin un total de 44 esmenes als Pressupostos que suposen una inversió de 10,5 milions d’euros a inversions als Països Catalans.

Les principals partides es destinen a projectes per impulsar l’economia productiva i d’R+D+I, a més a més d’incorporar també inversions territorials per un total de 10,5 milions d’euros. Per posar alguns exemples, es destinen 2 milions d’euros al projecte del Campus Motor Anoia, 400.000 euros al Centre d’Investigació del Canvi Climàtic de la URV a Tortosa, o mig milió per a l’R+D+I al projecte TECNIO.

També es té present la inversió al territori, que adjunto en un document al final del post, i partides per a la defensa de la llengua com els 150.000 euros per a l’Associació Cultural del País Valencià o 765.000 per a l’Obra Cultural Balear.

Però els PGE també han permès veure que el nou govern espanyol no difereixi de l’anterior, i fa gala d’un autoritarisme superlatiu, com demostra el fet que s’hagin vetat les esmenes que proposàvem per tal de revaloritzar les pensions. El veto ha arribat tard, s’ha frustrat el debat i suposa a més a més un veto polític, no tècnic, perquè no existia un increment de la despesa, tal com defensa el govern espanyol.

Últims llibres

Twitter / X

  • Terminamos el debate sobre la amnistía con @agusruizrobledo, organizado por @Lefebvre_ES.

    📹 Lo podéis volver a ver aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Acabem el debat sobre l'amnistia amb @agusruizrobledo, organitzat per @Lefebvre_ES.

    📹 El podeu recuperar aquí: @agusruizrobledo

    "Me preocupa la actitud de la Sala 2a del T.Supremo, que ha evidenciado un activismo judicial más próximo a lo político. Ha actuado con cierto ánimo vengativo; con cierto ánimo de dilatar e, incluso, de obstaculizar la aplicación de la Ley de Amnistía"

    🔗https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    "La amnistía no requiere una habilitación expresa de la CE78. Es potestad del legislador, de las Cortes Generales, adoptar una Ley de Amnistía acorde con los principios democráticos"

    Puedes seguir el debate de @Lefebvre_ES con @agusruizrobledo aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Veure més