Joan Ridao

Participació a la jornada de la Metròpoli Multinivell

El 19 d’octubre se celebrà al Palau Macaya de Barcelona la “Jornada de la Metròpoli Multinivell” del Pla Estratègic Metropolità (PEMB) (*). La seva taula 3, am el títol de “Governança i govern a la Regió Metropolitana de Barcelona, com arribar-hi?”, comptà amb la participació  de Marc Martí-Costa, cap de l’Àrea de Governança i Polítiques Públiques de l’IERMB; Roser Fernández, directora general de la Unió Catalana d’Hospitals i presidenta de la Comissió d’Atenció a les Persones, Salut i Socials de Foment del Treball, i jo mateix. Aquesta taula va ser presentada i moderada per Magda Gregori, redactora en Cap de La Mira.

A la meva intervenció vaig apuntar quatre conceptes clau per a la goverança de la regió metropolitana de Barcelona: Més cooperació entre els seus integrants; superar determinades desconfiances entre la gran metròpoli i els municipis petits; superar també interessos localistes; i potenciar l’AMB des d’una institucionalització pròpia.

Aquesta tercera taula de la jornada, comença al 3:10:47 del vídeo superior.

Enllaç a la crònica de la jornada: https://pemb.cat/ca/noticies/habitatge_mobilitat_i_drets_socials_els_grans_reptes_dels_municipis_de_la_regio_metropolitana_de_barcelona/331/

(*) El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) és una associació privada sense ànim de lucre —promoguda per l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona— presidida pel president/a de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).  El PEMB és un instrument per identificar les necessitats i potencialitats del territori a mig termini, preveure les tendències i amenaces i fer propostes per afrontar el futur en les millors condicions.

Últims llibres

Twitter / X

  • Demà i divendres, a Palma, l’@ocbcat, @UIBuniversitat i l’@IEBalearics organitzen unes jornades sobre «La protecció dels drets lingüístics: reptes actuals i propostes»

    Hi participaré per parlar sobre "Els drets lingüístics davant les institucions de l’Estat"

    2

    «La protecció dels drets lingüístics: reptes actuals i propostes»

    🎯 Experts juristes abordaran els principals reptes jurídics en la protecció dels drets lingüístics en aquestes jornades que se celebraran els dies 19 i 20 de febrer a Palma.

    🎓 Un programa de ponències breus i

    Veure més