Joan Ridao

Poder veure TV3 al País Valencià

Finalment les emissions de TV3 al País Valencià es podran normalitzar. Aquest matí s’ha aconseguit que el Ple del Congrés aprovés un acord que farà possible que més enllà dels compromisos verbals i retòrics dels passat, després incomplerts, i fins i tot contradits, es faci un mandat explícit, que quedarà plasmat al BOE i que fixa un termini, perquè abans d’acabar l’any TV3 es pugui veure al País Valencià.

L’acord posa una paret, a finals d’any, com a data que ha de servir per fer efectives les mesures tècniques, i legals, que assegurin la reciprocitat de les emissions entre Televisió de Catalunya i la televisió pública del País Valencià. Es posa també, d’aquesta manera, negre sobre blanc a l’acord polític al qual van arribar en el seu moment, el Govern català i el valencià, i que avui ja fa possible que les emissions de Canal 9 arribin a Catalunya.

Durant la intervenció al Ple del Congrés no he volgut entrar en el catàleg de retrets que sobre aquest tema es podria fer, però he recordat que en poques setmanes hem passat de contemplar un Govern de l’Estat que per boca dels ministre d’Indústria s’inhibia com si no fos de la seva incumbència i insistia en que ja s’havia disposat dels mitjans tècnics necessaris, i que en canvi ara ha assumit la responsabilitat d’assignar les freqüències dels canals de la TDT.

És lògic. Allò que no és lògic és que en ple segle XXI, en el context de la globalització i de la societat de la informació se seguís posant traves a la lliure comunicació. I encara menys entre territoris de la mateixa comunitat lingüística. Per posar un exemple, no és normal que a Vinalopó, Xàtiva o Sagunt es pugui veure Al-Jazeera o la CNN i no la televisió de Catalunya. Tan sorprenent que només les iniciatives de la societat civil portades a terme durant més de dues dècades han fet possible la recepcció de TV3 al País Valencià.

La moció que ha aprovat el Congrés incorpora també un segon punt on es proposa l’eventual incorporació a la futura llei de l’audiovisual el concepte de l’espai de comunicació, dins de la mateixa comunitat lingüística, per tal de facilitar la reciprocitat també e les emissions de televisió. Una tasca important, on s’ha d’agrair la bona predisposició de tots els grups que l’han aprovat –tots menys PP i UPN- .

Últims llibres

Twitter / X

  • "El Suprem no ha considerat que siguin prioritaris l’estabilitat del cens i l'exercici del dret de vot enmig d'una disputa jurídica encara no resolta"

    L'article de Joan Ridao (@Joanridao):

    Avui analitzo al @diariARA la nova escalada de tensió entre el Suprem i el Constitucional. L'aplicació de l'amnistia evidencia un conflicte que ve de lluny i que ara té noves víctimes col·laterals: milers de ciutadans amb dret de vot en disputa (1/3)

    A terrible performance from Barça and equally terrible coaching from Hansi Flick. He got the starting XI wrong and made a game we could have competed in much harder for ourselves.

    Resting Rodri to start Bernal was a massive mistake. Bernal was nowhere near the level required for

    Veure més