Joan Ridao

LA LLENGUA CATALANA AL PRINCIPAT DESPRÉS DE QUARANTA ANYS D’AUTONOMIA POLÍTICA. UN BALANÇ DES DE LA PERSPECTIVA JURÍDICA

Resum
La reforma de l’Estatut amplià la regulació lingüística en el context de l’objectiu de millora de l’autogovern, tot i no comportar una innovació especial en l’estatus jurídic de les llengües i en el catàleg de drets i deures ja presents a la legislació lingüística i sectorial. Amb tot, cal reconèixer que l’Estatut dotà les garanties legals preexistents de major rang, tutela i estabilitat. La STC 31/2010 avalà a grans trets la constitucionalitat d’aquest règim juridicolingüístic, encara que algunes interpretacions del TC han concitat intensos debats hermenèutics i pronunciaments posteriors tant d’aquest tribunal com de la jurisdicció ordinària sobre àmbits com el model de conjunció lingüística a l’escola catalana que posen de manifest la transcendència política del fet lingüístic i el seu caràcter evolutiu.

Enllaç a l'article sencer

Últims llibres

Twitter / X

  • Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    @3CatInfo Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    Aquesta setmana vaig comparèixer al Parlament de Navarra per parlar sobre la reforma de la LORAFNA. Crec que és una oportunitat per actualitzar l’autogovern, reforçar drets, institucions i competències, i adequar el règim foral als reptes actuals

    https://ridao.cat/2026/03/compareixenca-a-la-ponencia-destudi-per-a-lactualitzacio-de-la-lorafna/

    El reglamento de retorno entierra cualquier esperanza sobre el modelo migratorio europeo
    La Eurocámara ratifica con los votos conservadores y ultras la creación de centros de deportación en terceros países a través de @el_pais

    Veure més