Joan Ridao

EDUCACIÓ I LLIBERTAT RELIGIOSA

El Ministeri d’Educació va aprovar un nou i polèmic currículum de l’assignatura de Religió, el contingut del qual, com sempre des que Espanya va subscriure els Acords amb la Santa Seu de 1979, ha anat a càrrec de la Conferència Episcopal. A partir d’ara, els més de 3,5 milions d’estudiants de Religió podran ser avaluats sobre la seva comprensió de «[…] l’origen diví del cosmos», que, pel que sembla, no prové del «caos i l’atzar» sinó que és un «regal de Déu». Amb tot, el fet que el model educatiu passi a assumir postures obertament creacionistes, que desafien l’origen de l’univers fa gairebé 14.000 milions d’anys amb el Big Bang o els postulats  evolucionistes de Darwin -o que inclogui referències a Servet i Galileu Galilei, no pas per rehabilitar-los)- no deixa de ser un insòlit desafiament al coneixement científic. El rellevant és que, en el seu afany catequètic, el Govern de l’Estat pretén igualar l’ensenyament de la religió catòlica a la resta de matèries en el marc d’un Estat aconfessional [art. 16 de la Constitució espanyola (CE)]. Enllaç a l’article sencer.

Últims llibres

Twitter / X

  • Sobre la sentència del català, el jurista Joan Ridao creu que el TSJC actua amb "activisme" per no esperar la decisió del Constitucional.

    El sociolingüista Miquel Àngel Pradilla alerta que les últimes resolucions “afebleixen la matriu legal del català” https://www.3cat.cat/3catinfo/el-tsjc-ordena-executar-la-sentencia-que-tomba-bona-part-del-decret-del-catala-a-lescola/noticia/3402306/

    Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    @3CatInfo Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    Veure més