Joan Ridao

1.412 regidors als Països Catalans

La pèrdua de representació a les grans ciutats ha estat un fet en aquestes eleccions municipals. Hem reculat respecte el 2007 i els resultats són contundents. Però també hi ha un fet objectiu que no podem passar per alt. Esquerra suma 1.412 regidors als Països Catalans per 1.595 els anteriors comicis. I aquest és un capital que ja voldrien molts altres i que ens manté clarament com a tercera força política del país en nombre de regidors. No podem obviar i encara menys menystenir haver aconseguit majories absolutes a capitals de comarca com Solsona o Montblanc, dues de les 107 alcaldies que hem aconseguit amb majoria absoluta. I afegim-hi altres capitals com la Bisbal d’Empordà, on Esquerra ha estat la força més votada com en altres 137 municipis. O haver estat segona força en 171 municipis, com Amposta, Sant Vicenç dels Horts, Banyoles, Santa Coloma de Farners, Ripoll o les Borges Blanques.

A les Illes hem passat de 6 a 16 regidors i al País Valencià de 5 a 10. Són xifres modestes encara però significatives per a l’esquerra independentista que ha entrat a ajuntaments com Manacor i Vinaròs. Aquestes dades no poden amagar que hem passat de 334.771 vots el 2007 a 252.979 el 2011, d’un 11,67% al 8,66% al Principat. Ho hem de tenir ben present. Perquè així com hem d’admetre amb rotunditat els mals resultats a les grans ciutats, tampoc no podem deixar de posar en valor els bons resultats de centenars de seccions locals per respecte a la feina feta i a tota la que ens espera. Com també és una dada a tenir en compte haver superat els resultats de les eleccions catalanes de novembre 2010, d’aquells menys de 220.000 vots hem passat a superar els 250.000.

Últims llibres

Twitter / X

  • Lamento profundament la mort de Xosé Manuel Beiras, figura clau del nacionalisme gallec i responsable de convertir-lo en un actor polític rellevant.

    Va ser teòric i impulsor d’un galleguisme que no només no era subsidiari de l’espanyolisme -herència del franquisme- sinó que s’hi

    Ya puede leerse en abierto en mi blog el artículo que publiqué en @el_pais sobre la amnistía y la resistencia del Supremo a aplicarla. Los acontecimientos se han precipitado: el TC ha fijado doctrina y ya se han levantado las órdenes de detención (1/2)

    https://ridao.cat/2026/10/article-a-el-pais-amnistia-punto-final/

    @el_pais És un primer efecte d’una decisió que desautoritza les interpretacions amb què el Suprem havia anat esquivant l’amnistia. Falta culminar-ne l’aplicació, però el camí per posar fi a un llarg tràngol judicial, marcat pels presos polítics i els exiliats, és avui molt més clar (2/2)

    Ja es pot llegir en obert al meu blog l’article que vaig publicar a @el_pais sobre l’amnistia i la resistència del Suprem a aplicar-la. Els esdeveniments s’han precipitat: el TC ha fixat doctrina i ja s’han aixecat les ordres de detenció (1/2)

    https://ridao.cat/2026/10/article-a-el-pais-amnistia-punto-final/

    Veure més