Joan Ridao

Contra l'actitud submisa i acrítica al Sàhara

Aquest dimarts, els ministres d’interior espanyol i marroquí s’han reunit per analitzar la situació d’Al-Aaiun, una reunió on s’ha pogut veure un ministre marroquí traient pit i l’actitud submisa i acrítica del govern espanyol. Un govern que demostra que posa els interessos d’estat per sobre del respecte més elemental als drets humans.

No es pot oblidar que el govern espanyol és còmplice per omissió del problema del Sàhara. Un fet que es produeix únicament per preservar Ceuta i Melilla i evitar un conflicte amb el Marroc basat en la immigració.

Cal recordar que Espanya, com a antiga metròpoli, té una responsabilitat històrica. Per això ha d’implicar-se i no inhibir-se davant la situació del Sàhara, i participar activament per impulsar les resolucions de les Nacions Unides i aconseguir un futur per al Sàhara i per a la seva gent. Un poble que està patint des de fa més de 30 anys l’abandonament de l’antiga colònia i la colonització del Marroc.

Últims llibres

Twitter / X

  • La polèmica recent entre el govern espanyol i Felip VI ha reobert el debat sobre els límits de la Corona: què pot fer realment el rei sense l’aval de l’executiu? (1/4)

    Lo que queda claro en 'El caso Sloane'
    es que el capitalismo salvaje está muy lejos
    de la ética protestante de Weber
    (trabajo, ahorro, virtud, frugalidad)
    y que se trata de un capitalismo
    que exacerba el egoísmo y los peores instintos.
    @Joanridao
    https://cineyderecho.tirant.com/libros/

    Amb motiu dels 20 anys de l’Estatut, recupero aquesta peça de @3CatInfo sobre un text ambiciós, aprovat en referèndum i després retallat pel TC.

    Lamentablement, la sentència del TC va suposar un clar retrocés per a l’autogovern.

    👉https://www.3cat.cat/3catinfo/20-anys-del-referendum-de-lestatut-un-text-ambicios-que-va-acabar-retallat/noticia/3415934/

    Veure més