Joan Ridao

Exigim el manteniment de les infraestructures vitals per Catalunya

El ministre de Foment, José Blanco, va comparèixer ahir a la tarda al Congrés dels Diputats per explicar la reformulació de la retallada en infraestructures que va proposar fa un mes. Com a portaveu d’Esquerra vaig reclamar-li el manteniment de les infraestructures vitals per a Catalunya, que aclareixi com queden afectades l’A27, l’A14 i l’A2 i quina repercussió tindrà en el compliment de la Disposició Addicional Tercera, que pretenia corregir la marginació històrica d’inversió al nostre país i preveia que l’any 2010 s’invertissin 4.400 milions. Em pregunto on estan aquests diners, perquè a més resulta que si el Pla d’austeritat del govern ha de coincidir amb els anys d’inversions a Catalunya, els números no ens surten… Tot i que Blanco va respondre que es complirà amb escreix el 18%, cal que es concreti comptablement per escrit, perquè l’any passat també van dir el mateix i encara ens deuen mil milions d’euros.

Cal recordar que Catalunya és una de les grans damnificades per la retallada d’inversió en infraestructures, ja que afecta a projectes estratègics vitals. I no ho diem nosaltres sols, el mateix conseller de Política Territorial ho va afirmar tot fent palès que no hi havia hagut consens amb la Generalitat i que la retallada va ser unilateral per part del govern espanyol.

Esquerra no està d’acord en retallar ara mateix la despesa pública productiva. I menys en obra pública, ja que és el sector que podria assumir una part dels desocupats per la punxada de la bombolla immobiliària. A més, l’obra pública serveix per reactivar l’ocupació i l’economia. En aquest cas, les pèrdues d’ocupació es situen entre 75.000 i 100.000. I nosaltres preferiríem que es paguessin salaris a subsidis d’atur. I més si tenim en compte que el retorn fiscal del 0’6 per euro.

Si es fan retallades, caldrà veure quins tipus de retallades i aquí hem de posar en qüestió el model radial centralista en que totes les comunicacions neixen i moren a Madrid. De fet, aquest model és el que ha fet que 20 anys després de la posada en marxa del primer projecte d’AVE, aquest encara no hagi arribat a la frontera francesa, ni comuniqui tot l’eix mediterrani amb el Marroc i Europa.

Últims llibres

Twitter / X

  • Terminamos el debate sobre la amnistía con @agusruizrobledo, organizado por @Lefebvre_ES.

    📹 Lo podéis volver a ver aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Acabem el debat sobre l'amnistia amb @agusruizrobledo, organitzat per @Lefebvre_ES.

    📹 El podeu recuperar aquí: @agusruizrobledo

    "Me preocupa la actitud de la Sala 2a del T.Supremo, que ha evidenciado un activismo judicial más próximo a lo político. Ha actuado con cierto ánimo vengativo; con cierto ánimo de dilatar e, incluso, de obstaculizar la aplicación de la Ley de Amnistía"

    🔗https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    "La amnistía no requiere una habilitación expresa de la CE78. Es potestad del legislador, de las Cortes Generales, adoptar una Ley de Amnistía acorde con los principios democráticos"

    Puedes seguir el debate de @Lefebvre_ES con @agusruizrobledo aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Veure més