Joan Ridao

Millores al codi penal

Esquerra ha votat favorablement al codi penal, tot i que aquest no ens agradava ja que s’ha caigut en el populisme punitiu que tant agrada a la dreta. No ens agradava especialment la solució de PSOE i CiU per la multirreincidència, un problema molt barcelonès però amb una proposta inoperant que suposa presó de cap de setmana, el llit calent, etc. Davant aquesta situació es van fer dues propostes per tal d’arreglar una mica la proposta. La primera consisteix en la creació immediata del registre perquè el jutge pugui conèixer quantes faltes ha comès un persona i qui ho ha comès. Un registre que s’ha d’instrumentalitzar ja i que en el cas de Barcelona clama al cel. És tanta la urgència que el ministeri arribarà a un acord amb el Departament perquè aquest registre sigui una realitat a l’estiu.

El segon element, és que dins de la reforma de la Llei de demarcació i planta judicial es creïn jutjats de base o primer ordre. Un recent informe apunta que la creació d’aquests jutjats pot ajudar a resoldre un tema com aquest, i que suposa impulsar la Carta municipal, aquest és el compromís. Dues propostes acceptades i compromeses per part del Ministre de Justicia, Francisco Caamaño.

Esquerra finalment ha votat a favor del codi penal, gràcies sobretot al gir que s’ha pogut fer en la proposta expansiva de Ius puniendi que comportava el projecte inicial. I sobretot, perquè a la reforma del codi penal ham introduït més de 100 esmenes per acabar amb el garantisme penal per als il•lícits vinculats a la corrupció pública i privada. Nostra és la millora feta al codi per tal de penar el suborn propi i impropi i la facilitació, el tràfic d’influències, els delictes contra el medi ambient i en general els delictes urbanístics contra les administracions públiques i el blanqueig de capitals.

S’ha votat a favor tot i ser conscients que hi ha coses mal resoltes, una certa frivolitat legislativa en la regulació de la multireincidència o altres aspectes com la mesura de la llibertat vigilada o la imprescriptibilitat dels delictes de terrorisme. En definitiva, es preveia un programa fort amb el dèbil i dèbil davant del fort, que transpirava un cert classisme i que s’ha pogut corregir gràcies a la intervenció d’Esquerra i les nombres esmenes incorporades.

Últims llibres

Twitter / X

  • La dreta i la ultradreta s'inflaran de relacionar la crisi migratòria de Ceuta amb la regularització extraordinària I fins I tot amb la sentència del Tribunsl Suprem que impedeix les devolucions en calent.Però el que és palmari per ara és la passivitat I inhumanitat del Marroc.

    No cal ser un Einstein per adonar-se. La major part dels migrants que arriben a Ceuta nedant venen de Fnideq/Castillejos, del voltant dels espigons del Tarajal. Aprofiten la inhibició de les autoritats i la policia marroquina que veu com s'ofeguen desenes de compatriotes seus.

    Què ha irritat ara el Marroc per desfermar una nova batalla en la guerra híbrida que utilitza la pressió migratòria contra Espanya com el 2021? El sàtrapa de Rabat,amic de Trump i d'infantino.ens té ben despistats:se li'n fot les crisis humanitàries i no en te prou amb el Sàhara.

    Em sap greu la mort d'en Marcel Coderch. El vaig tractar i em va assessorar amb competència i afabilitat sobre energia durant els anys que vaig ser portaveu al Congrés. També com a vice de la CMT,en trànsit efímer per BCN abans de tornar a Madrid víctima dels funcionaris jacobins

    Veure més