Joan Ridao

FARTs de tants incompliments

El finançament, l’aeroport, les rodalies i el Tribunal Constitucional són els quatre grans temes que avui en dia preocupen a Catalunya. Costa d’entendre a Madrid, al Congrés, tot i que s’ha fet pedagogia, i no pas poca. Aquestes quatre ‘obsessions’ conformen, crec que no per casualitat, l’acrònim FART. I és que així és com s’està des de Catalunya de la manca d’un nou finançament, dels constants incompliments de la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, i de l’espasa de Demócles que suposa una sentència del Tribunal Constitucional que un dia o altre haurà d’arribar.

Els quatre temes són els que he tractat durant la reunió mantinguda amb el portaveu del PSOE, Jose Antonio Alonso, mantinguda avui a petició seva. El PSOE, sol al Congrés i veient la negativa de suport en els seus aliats habituals de la dreta com són PNB i CiU busca ara reeditar un pacte sota l’únic supòsit de les polítiques d’esquerres. Però sembla que no se n’adonen que com ja vaig dir en el seu dia, ZP s’ha dedicat a fer una política de terra cremada amb totes les formacions, pel seu mal cap, i avui en dia totes les formacions, porten un cartell on es pot llegir que: aquí no es fia. A Catalunya, no cal explicar el perquè no es fia, potser els quatre punts del FART podrien ser els que més bé il•lustren el perquè n’estem més que farts dels incompliments de ZP.

Últims llibres

Twitter / X

  • El CRAI @BibDret de la @UniBarcelona acaba de publicar el vídeo en el qual presento el meu darrer llibre, El caso Sloane: una lobby story (Tirant lo Blanch, 2026): https://ridao.cat/2026/04/presentacio-del-llibre-el-caso-sloane-una-lobby-story-al-crai-dret-ub/ @CineyTirant @Tirant_ESP

    Sobre la sentència del català, el jurista Joan Ridao creu que el TSJC actua amb "activisme" per no esperar la decisió del Constitucional.

    El sociolingüista Miquel Àngel Pradilla alerta que les últimes resolucions “afebleixen la matriu legal del català” https://www.3cat.cat/3catinfo/el-tsjc-ordena-executar-la-sentencia-que-tomba-bona-part-del-decret-del-catala-a-lescola/noticia/3402306/

    Veure més