Joan Ridao

Article a la Revista de Llengua i Dret: "Ni aval del 25 % de castellà ni motius d’alarmisme"

Font: Wikimedia commons. Autor: Adrian Grycuk

En un article publicat al blog de la Revista de Llengua i Dret analitzo la recent decisió del Tribunal Europeu de Drets Humans sobre el cas de l’Escola Turó del Drac de Canet de Mar. Hi explico per què la inadmissió de la demanda no es pot interpretar com un aval general del 25 % de castellà ni com un pronunciament contra el model lingüístic català: es tracta d’una decisió que no crea jurisprudència i que deixa obert el debat jurídic de fons, pendent sobretot de les futures sentències del TC.

Podeu llegir l’article complet aquí.

Últims llibres

Twitter / X

  • El Congrés tomba la regulació dels lobbies, que preveia un registre dels grups d’interès i més transparència sobre les seves reunions amb responsables públics. Una regulació que, a més, estava vinculada a 1.500 M€ de fons europeus

    Recupereu el tall aquí:
    https://ridao.cat/2026/09/entrevista-a-rtve-la-llei-de-lobbies-encara-es-possible/

    El TEDH propina una garrotada a la doctrina de la «violència ambiental» de Marchena: no es pot castigar ningú per l’ambient col·lectiu d’una protesta sense una conducta individual atribuïble. Paradoxalment, va servir per la sentència del Procés

    https://www.ara.cat/opinio/garrotada-marchena_129_5850532.html

    Ayer el Congreso dejó caer la Ley del Gobierno
    para regular los lobbies.
    Más allá de cuestiones formales (uso del decreto ley), las que interesan al fondo del asunto las puedes encontrar en el👌ensayo de @Joanridao a propósito de 'El caso Sloane'.
    En @CineyTirant @Tirant_ESP

    "Aquesta sentència fixa un precedent per als tribunals espanyols en el sentit d’impedir-los l'ús de conceptes abstractes per desactivar el dret de manifestació o la desobediència civil pacífica"

    L'article de Joan Ridao👇
    @Joanridao

    Veure més