Joan Ridao

Ningú es pot inhibir davant la corrupció

Avui s’ha donat a conèixer el contingut del sumari del cas Gürtel, fet que suposa el final de les excuses i dels arguments per a Rajoy per inhibir-se o mirar cap a un altre costat. Ha arribat el moment d’adoptar mesures contundents perquè independentment de si existeix una trama organitzada de finançament irregular o és un cistell de pomes podrides, està contribuint al descrèdit de la política i la degradació de la vida pública, que ha tocat fons. Calen mesures contundents contra qualsevol cas de corrupció. Sembla que existeix una relaxació ètica que a vegades pot aparentar que tot és corruptible i que tot es pot comprar o vendre.

No sé si vivim un final d’etapa com als anys 90, quan va esclatar el cas Filesa, però aleshores la democràcia en va sortir reforçada, la justícia va actuar amb diligència i la sanció política es va plasmar amb una alternativa de poder.

Ara s’ha d’arribar fins al fons, la veritat no fa mal a ningú. És millor diagnosticar la malaltia i entrar a quiròfan que conviure amb un mal al cos. Perquè per exemple, Bàrcenas no ha estat suspès de militància, conserva el seu despatx i el partit li paga l’advocat. Després no ens ha d’estranyar que la política sigui el tercer problema, segons el CIS i el col•lectiu el pitjor vist, després dels okupes. Tot plegat és un caldo de cultiu que només impulsa a populistes demagogs i porta a un berlusconització de la política.

Últims llibres

Twitter / X

  • Avui, al @diariARA, analitzo la «guerra» entre el Tribunal Suprem i el Constitucional. Un conflicte institucional que va més enllà de l'amnistia i que ara afecta el dret de vot de 163.000 ciutadans nacionalitzats a l'estranger.

    ➡️https://www.ara.cat/opinio/victimes-col-laterals-guerra-suprem-constitucional_129_5885774.html

    "El Suprem no ha considerat que siguin prioritaris l’estabilitat del cens i l'exercici del dret de vot enmig d'una disputa jurídica encara no resolta"

    L'article de Joan Ridao (@Joanridao)👇

    "El Suprem no ha considerat que siguin prioritaris l’estabilitat del cens i l'exercici del dret de vot enmig d'una disputa jurídica encara no resolta"

    L'article de Joan Ridao (@Joanridao):

    Avui analitzo al @diariARA la nova escalada de tensió entre el Suprem i el Constitucional. L'aplicació de l'amnistia evidencia un conflicte que ve de lluny i que ara té noves víctimes col·laterals: milers de ciutadans amb dret de vot en disputa (1/3)

    Veure més