Joan Ridao

Las vías legales para un referéndum en Cataluña. El retorno al derecho a decidir y al referéndum como acto preparatorio para la defensa de objetivos políticos

Comparteixo l’article «Las vías legales para un referéndum en Cataluña. El retorno al derecho a decidir y al referéndum como acto preparatorio para la defensa de objetivos políticos».

Enllaç al PDF de l’article: https://ridao.cat/wp-content/uploads/2021/12/Capitulo-Libro-CEPC-Reflexiones-constitucionales-referendum-Catalunya.pdf

L’article està publicat al llibre Reflexiones constitucionales sobre la participación política directa, Laura Baamonde Gómez, Ana Espinosa Díaz y Daniel López Rubio (dirs.). Centro de Estudios Políticos y Constitucionales – Instituto de Derecho Público Comparado. Universidad Carlos III. Colección: Foros y Debates Nº 26, Madrid: 2021. Pàgines 453-493.

 

 

Últims llibres

Twitter / X

  • El Congrés tomba la regulació dels lobbies, que preveia un registre dels grups d’interès i més transparència sobre les seves reunions amb responsables públics. Una regulació que, a més, estava vinculada a 1.500 M€ de fons europeus

    Recupereu el tall aquí:
    https://ridao.cat/2026/09/entrevista-a-rtve-la-llei-de-lobbies-encara-es-possible/

    El TEDH propina una garrotada a la doctrina de la «violència ambiental» de Marchena: no es pot castigar ningú per l’ambient col·lectiu d’una protesta sense una conducta individual atribuïble. Paradoxalment, va servir per la sentència del Procés

    https://www.ara.cat/opinio/garrotada-marchena_129_5850532.html

    Ayer el Congreso dejó caer la Ley del Gobierno
    para regular los lobbies.
    Más allá de cuestiones formales (uso del decreto ley), las que interesan al fondo del asunto las puedes encontrar en el👌ensayo de @Joanridao a propósito de 'El caso Sloane'.
    En @CineyTirant @Tirant_ESP

    "Aquesta sentència fixa un precedent per als tribunals espanyols en el sentit d’impedir-los l'ús de conceptes abstractes per desactivar el dret de manifestació o la desobediència civil pacífica"

    L'article de Joan Ridao👇
    @Joanridao

    Veure més