Joan Ridao

Taula rodona: "Govern del poder judicial i descentralització política"

L’Institut d’Estudis d’Autogovern va celebrar el 22 d’octubre la taula rodona “Govern del poder judicial i descentralització política”, a l’auditori de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. L’acte, que el vaig moderar com a director de l’Institut d’Estudis Autonòmics, va comptar amb la participació de quatre experts en la matèria: Miguel Ángel Cabellos, catedràtic de Dret Constitucional; Manuel Gerpe, catedràtic emèrit de Dret Constitucional; Gema Rosado, professora titular de Dret Constitucional; Ma. Josep Feliu, magistrada de l’Audiència Provincial de Barcelona. La sessió es va centrar en la situació actual amb relació al govern del poder judicial a l’Estat espanyol i, en particular, en el model d’Estat que ha influït en la seva configuració i evolució posterior.

A la presentació, vaig afirmar que “el poder judicial, és l’únic poder de l’estat que s’ha mantingut pràcticament impermeable a la descentralització política o al disseny de l’estat de les autonomies fet per la Constitució l’any 78”. I vaig afegir que “desconcentrar el Consell General del Poder Judicial era una opció que semblava possible, ja que enteníem que la Constitució es limita a fer una definició general d’aquest òrgan, un fet que no obstava a fer-ne una eventual territorialització”.

Enllaç a la crònica de l’acte >> https://autogovern.blog.gencat.cat/page/2/

 

Últims llibres

Twitter / X

  • Rn efecto, una agresión intolerable contra la soberanía política y un expolio económico din precedentes.
    Delcy Rodríguez: “El narcotráfico y los derechos humanos eran la excusa, el motivo era el petróleo”

    El que és clar és que el cop d'estat no pretén un canvi de règim sinó expoliar el seu petroli. És tracta d'un atac insòlit a la sobirania política i econòmica del país

    Expressem la nostra solidaritat amb el poble veneçolà i denunciem amb contundència aquesta agressió imperialista dels Estats Units.

    El futur de Veneçuela l'ha de decidir el poble veneçolà i no cap govern de fora.

    Una esgarrifosa violació de la sobirania d'un país i del dret internacional per part d'un sàtrapa: Trump confirma l’atac i anuncia que Maduro ha estat capturat amb la seva dona i extret de Veneçuela via @elnacionalcat

    Veure més