Joan Ridao

La STC 132/2019 sobre el llibre sisè del Codi civil de Catalunya en matèria d’obligacions i contractes (I). Un miratge enmig d’incerteses i amenaces d’involució

La recent STC 132/2019, de 13 de novembre, sobre diversos preceptes de la Llei del Parlament de Catalunya 3/2017, de 15 de febrer, del llibre sisè del Codi civil de Catalunya, relatiu a les obligacions i els contractes, i de modificació dels llibres primer, segon, tercer, quart i cinquè, presenta un indubtable interès. No només des de la perspectiva del dret civil sinó també des de la talaia del dret constitucional, i el dret públic de Catalunya en particular, per l’afectació que té —i pot tenir— sobre la distribució competencial entre la Generalitat i l’Estat en matèria de dret civil.(1) Es podria dir, fins i tot, que es tracta de la sentència més rellevant sobre l’article 149.1. 8a CE, les complexes regles de la qual han derivat fins ara en una jurisprudència constitucional entre oscil·lant i torturada.

Enllaç a l’article sencer

Últims llibres

Twitter / X

  • Com pot Catalunya rescatar el potencial dels seus drets històrics competencials?. El precedent del RDL 6/2023 pel que fa a l’organització territorial i el govern local de Catalunya. En el meu bloc l'article complet:
    https://acortar.link/sJEbga

    La meva Crònica legislativa del 2n semestre de 2024 a #RLDeapc, recull totes les disposicions, actes administratius i sentències que afecten el català i l'aranès durant un periode marcat pel canvi de Govern a Catalunya. Llegiu-lo a https://acortar.link/il6Fyw

    Davant l'auge d'un Estat híper legislador i la banalització del sistema de distribució competencial, són els drets històrics una via per protegir l'especificitat catalana? Exploro com poden servir per excepcionar normes estatals i reforçar l'autogovern.
    https://acortar.link/sJEbga

    Us deixo "Reconstruir l'asimetria: els Drets històrics com a via de modulació o excepció de les competències i normes de l'Estat a Catalunya" publicat en el #70 de la RCDP https://acortar.link/6lVwQP i al meu bloc https://acortar.link/sJEbga
    #DretPúblic #RCDPeapc #DretCatalà

    Veure més