Joan Ridao

Sense senyal

La setmana passada al Congrés vam preguntar a Ramon Jauregui sobre el tall de les emissions de TV3 al País Valencià. Una pregunta que també va servir per tal de mostrar amb un acte simbòlic la nostra oposició al tancament de TV3 al País Valencià, ensenyant el lema de la campanya impulsada per l’ACPV i en favor de permetre que el País Valencià deixi d’estar sense senyal.

Vaig recordar-li a Jauregui que TV3 s’ha vist al País Valencià durant 25 anys gràcies a la societat civil, tot i les dificultats de la situació de setge permanent dels governs de l’Estat i de la Generalitat Valenciana. Realment, és paradoxal que en ple segle XXI, a l’era de la globalització, a Alzira es pugui veure Al Jazeera i en canvi un govern autoritari hagi decidit posar fi a les emissions de TV3 per raons polítiques i electoralistes.

És veritat que el principal culpable de la situació és que el govern valencià ha tallat les emissions simplement perquè TV3 emet en la llengua pròpia de València. També he recordat que TV3 és sentida com una televisió pròpia per molts valencians. Es tracta, aquest fet, d’un atemptat de signe autoritari contra la informació i la llibertat d’expressió, i sobretot contra la llengua i la cultura catalanes. Queda clar que Camps, com un Berlusconi qualsevol, no només utilitza les lleis a la seva mesura, sinó que a més distreu l’atenció dels seus múltiples problemes judicials amb una nova ofensiva de catalanofòbia, que li és tan rendible.

Però més enllà del problema, el tall impulsat pel govern Camps, també l’Estat s’ha rentat les mans de la problemàtica. És per això que vam reclamar al govern espanyol que no s’inhibeixi i cedeixi l’espai radioelèctric per permetre veure TV3. Cal recordar que el govern Zapatero té bloquejada al Congrés una iniciativa popular sobre aquesta qüestió.

Últims llibres

Twitter / X

  • La dreta i la ultradreta s'inflaran de relacionar la crisi migratòria de Ceuta amb la regularització extraordinària I fins I tot amb la sentència del Tribunsl Suprem que impedeix les devolucions en calent.Però el que és palmari per ara és la passivitat I inhumanitat del Marroc.

    No cal ser un Einstein per adonar-se. La major part dels migrants que arriben a Ceuta nedant venen de Fnideq/Castillejos, del voltant dels espigons del Tarajal. Aprofiten la inhibició de les autoritats i la policia marroquina que veu com s'ofeguen desenes de compatriotes seus.

    Què ha irritat ara el Marroc per desfermar una nova batalla en la guerra híbrida que utilitza la pressió migratòria contra Espanya com el 2021? El sàtrapa de Rabat,amic de Trump i d'infantino.ens té ben despistats:se li'n fot les crisis humanitàries i no en te prou amb el Sàhara.

    Em sap greu la mort d'en Marcel Coderch. El vaig tractar i em va assessorar amb competència i afabilitat sobre energia durant els anys que vaig ser portaveu al Congrés. També com a vice de la CMT,en trànsit efímer per BCN abans de tornar a Madrid víctima dels funcionaris jacobins

    Veure més