Joan Ridao

Facilitar l'entrada, no la sortida

Aquest matí he pronunciat una conferència al Nueva Economía Forum a Madrid. (Per qui la vulgui llegir, us l’adjunto aquí sota). En el torn de preguntes, la reforma laboral ha estat un dels temes que més s’han comentat. Hem dit per activa i per passiva que Esquerra no s’inhibirà, però també que la reforma laboral no pot suposar només un abaratiment de l’acomiadament, un buscar facilitar la sortida, han de buscar la manera per facilitar l’entrada a aquest mercat de treball. Però veient l’actual document és molt difícil aconseguir una reforma laboral en aquest sentit. Si el govern espanyol vol el suport d’Esquerra i una certa coartada progressista per a aquesta reforma laboral s’haurà d’esforçar molt.
El decret aprovat aquest dimecres inclou canvis notables respecte al text que el ministre de Treball, Celestino Corbacho va enviar aquest cap de setmana, com per exemple un enduriment respecte a l’acomiadament que sucumbeix als interessos de la patronal i potser d’algun altre grup polític. De moment es generalitzen els 33 dies d’indemnització, s’institucionalitza l’acomiadament conjuntural, i fins i tot introdueix en alguns casos l’acomiadament preventiu. En definitiva, que avui estem més lluny d’aprovar la reforma que fa dos dies. Veurem si es pot reconduir.

Conferència

Últims llibres

Twitter / X

  • Avui fa 10 anys moria qui fou dirigent d’EUiA, diputat i regidor de Castelldefels, Jordi Miralles via @elBaix.cat

    He escrit un article al @diariara sobre com la falta de pressupost pot transformar el joc polític:

    "El que és una mesura excepcional i urgent no pot ser un costum"

    🔗 Podeu llegir l'article sencer al meu blog: https://ridao.cat/2025/10/article-al-diari-ara-governar-sense-pressupost-un-canvi-de-regim/

    🏛️ Els principals artífexs de l'Estatut reivindiquen la "transversalitat" i "l'esforç de pacte" en la seva validació fa 20 anys al Parlament.

    🎙️ @laradiomola | @radio4_rne

    🎧 http://rtve.es/a/16749456

    Recentment, s'ha celebrat l'aniversari de l'aprovació de la proposta l'Estatut d'Autonomia. 20 anys després, encara queden grans reptes pendents, com la llei electoral o el finançament

    Veure més