Joan Ridao

Crisi, dèficit, retallades…

Gràcies a l’abstenció de CiU, les mesures per tal de retallar el dèficit. Fa molt temps que des d’Esquerra reclamem una política alternativa i un altre model econòmic que no consisteixi en el diner fàcil de l’especulació i la construcció, l’avarícia dels bancs i una socialdemocràcia contaminada pel liberalisme.

Però Zapatero, lluny de fer reformes, les ha retardat i quan s’ha trobat a l’abisme ha presentat un pla dur i dolorós que busca la solució més fàcil i ataca la línia més dèbil, un símptoma de la manca de lideratge polític i que demostra que hi ha un poder econòmic que té més poder que el govern i el parlamentarisme. Que provoca que la solució del govern espanyol per a reduir el dèficit i pagar el deute sigui un cop de destral a la política social, i renuncia als seus ideals progressistes.

Hi ha una alternativa sense deixar de banda alguns ajustaments en la despesa, fent-la millor i més eficaç i amb reformes estructurals del mercat de treball i de l’energia. Cal una bona gestió pública i en ingressos perquè la fiscalitat sigui progressiva i equitativa, així com fer un esforç en la lluita contra el frau fiscal. Les rendes de treball i l’estalvi cotitzen un 37%, mentre que les rendes de capital ho fan un 17%, la quantitat més baixa de l’OCDE i amb l’IRPF amb el tipus marginal més baix, amb l’Impost de Societats més beneficiós de tota l’OCDE, unes SICAV que no es reformen i a sobre el govern va optar per la supressió d’un Impost de Patrimoni que va suposar deixar d’ingressar 1.800 milions d’euros.

Són algunes de les mesures que hem proposat, que podrien haver evitat la retallada de les pensions i la resta de mesures que fan pagar a justos per pecadors, que només ataquen les classes més febles i fan que la crisi la paguin els de sempre.

Intervenció al Debat

Últims llibres

Twitter / X

  • Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    @3CatInfo Nova invectiva resultat de l'activisme judicial del TSJC contra el model de conjunció lingüística a l'escola catalana. Novament utilitza qualsevol escletxa: ara un decret que desplega una llei de consens (2022), recorreguda al TC pel mateix TSJC i sense esperar la sentència!

    Aquesta setmana vaig comparèixer al Parlament de Navarra per parlar sobre la reforma de la LORAFNA. Crec que és una oportunitat per actualitzar l’autogovern, reforçar drets, institucions i competències, i adequar el règim foral als reptes actuals

    https://ridao.cat/2026/03/compareixenca-a-la-ponencia-destudi-per-a-lactualitzacio-de-la-lorafna/

    El reglamento de retorno entierra cualquier esperanza sobre el modelo migratorio europeo
    La Eurocámara ratifica con los votos conservadores y ultras la creación de centros de deportación en terceros países a través de @el_pais

    Veure més