Joan Ridao

Ningú es pot inhibir davant la corrupció

Avui s’ha donat a conèixer el contingut del sumari del cas Gürtel, fet que suposa el final de les excuses i dels arguments per a Rajoy per inhibir-se o mirar cap a un altre costat. Ha arribat el moment d’adoptar mesures contundents perquè independentment de si existeix una trama organitzada de finançament irregular o és un cistell de pomes podrides, està contribuint al descrèdit de la política i la degradació de la vida pública, que ha tocat fons. Calen mesures contundents contra qualsevol cas de corrupció. Sembla que existeix una relaxació ètica que a vegades pot aparentar que tot és corruptible i que tot es pot comprar o vendre.

No sé si vivim un final d’etapa com als anys 90, quan va esclatar el cas Filesa, però aleshores la democràcia en va sortir reforçada, la justícia va actuar amb diligència i la sanció política es va plasmar amb una alternativa de poder.

Ara s’ha d’arribar fins al fons, la veritat no fa mal a ningú. És millor diagnosticar la malaltia i entrar a quiròfan que conviure amb un mal al cos. Perquè per exemple, Bàrcenas no ha estat suspès de militància, conserva el seu despatx i el partit li paga l’advocat. Després no ens ha d’estranyar que la política sigui el tercer problema, segons el CIS i el col•lectiu el pitjor vist, després dels okupes. Tot plegat és un caldo de cultiu que només impulsa a populistes demagogs i porta a un berlusconització de la política.

Últims llibres

Twitter / X

  • La dreta i la ultradreta s'inflaran de relacionar la crisi migratòria de Ceuta amb la regularització extraordinària I fins I tot amb la sentència del Tribunsl Suprem que impedeix les devolucions en calent.Però el que és palmari per ara és la passivitat I inhumanitat del Marroc.

    No cal ser un Einstein per adonar-se. La major part dels migrants que arriben a Ceuta nedant venen de Fnideq/Castillejos, del voltant dels espigons del Tarajal. Aprofiten la inhibició de les autoritats i la policia marroquina que veu com s'ofeguen desenes de compatriotes seus.

    Què ha irritat ara el Marroc per desfermar una nova batalla en la guerra híbrida que utilitza la pressió migratòria contra Espanya com el 2021? El sàtrapa de Rabat,amic de Trump i d'infantino.ens té ben despistats:se li'n fot les crisis humanitàries i no en te prou amb el Sàhara.

    Em sap greu la mort d'en Marcel Coderch. El vaig tractar i em va assessorar amb competència i afabilitat sobre energia durant els anys que vaig ser portaveu al Congrés. També com a vice de la CMT,en trànsit efímer per BCN abans de tornar a Madrid víctima dels funcionaris jacobins

    Veure més