Joan Ridao

Plats de llenties

Moltes vegades, la palla en ull aliè impedeix veure la biga en l’ull propi. La dedicatòria en en la seva encíclica de Josep Antoni Duran i Lleida, acusant-nos de vendre’ns per un plat de llenties per no mantenir el veto al Senat seria se’ns dubte un dels casos més clars.

Se li hauria de dir a Duran i Lleida que no faci demagògia i repassi els reglaments del Congrés i el Senat, ja que l’anunci de retirada del veto al Senat per part d’Esquerra no implica modificar en cap cas la decisió ja presa fa setmanes de votar en contra dels pressupostos en totes dues cambres. Cal recordar que són els vots del PNB i CC els que salven els comptes de Zapatero i que si Esquerra s’ha vist obligada a aixecar el veto ha estat per la impossibilitat que prosperés.
CiU i PP són les úniques forces polítiques interessades a mantenir un veto que es fonamenta única i exclusivament a sostenir que la sortida de la crisi vindrà a base de reduir impostos i facilitar l’acomiadament i, en aquest sentit ha considerat que Esquerra òbviament, no pot compartir aquest posicionament neoliberal.
Aixecar el veto al Senat permetrà que es tramitin els PGE al Senat i que no retornin de forma intacta al Congrés, aquest gest, i no pas el vot a favor, és a canvi de la negociació d’un paquet d’inversions per valor de 22,5 milions d’euros.

Potser cal recordar a Duran que si tan preocupat està per Catalunya no hauria de votar a favor de la Llei de l’audiovisual, perquè aquesta posa en greus dificultats a TV3, o bé hauria d’haver votat a favor de la reciprocitat de TV3, cosa que no va fer quan tocava. Les esmenes pactades per Esquerra destinen 5,5 milions en R+D i hi ha partides per infraestructures, medi ambient i temes socials, en la línia de l’economia sostenible

Per cert, en quin municipi anirà Duran a donar suport a les consultes, una pràctica democràtica i en favor del dret dels pobles a decidir el seu futur?.

Últims llibres

Twitter / X

  • La dreta i la ultradreta s'inflaran de relacionar la crisi migratòria de Ceuta amb la regularització extraordinària I fins I tot amb la sentència del Tribunsl Suprem que impedeix les devolucions en calent.Però el que és palmari per ara és la passivitat I inhumanitat del Marroc.

    No cal ser un Einstein per adonar-se. La major part dels migrants que arriben a Ceuta nedant venen de Fnideq/Castillejos, del voltant dels espigons del Tarajal. Aprofiten la inhibició de les autoritats i la policia marroquina que veu com s'ofeguen desenes de compatriotes seus.

    Què ha irritat ara el Marroc per desfermar una nova batalla en la guerra híbrida que utilitza la pressió migratòria contra Espanya com el 2021? El sàtrapa de Rabat,amic de Trump i d'infantino.ens té ben despistats:se li'n fot les crisis humanitàries i no en te prou amb el Sàhara.

    Em sap greu la mort d'en Marcel Coderch. El vaig tractar i em va assessorar amb competència i afabilitat sobre energia durant els anys que vaig ser portaveu al Congrés. També com a vice de la CMT,en trànsit efímer per BCN abans de tornar a Madrid víctima dels funcionaris jacobins

    Veure més