Joan Ridao

La fusió no afavoreix El Prat

La fusió entre Iberia i British Airways allunya encara més la possibilitat que Iberia aposti pel Prat. Tot i això aquesta aliança ha de ser un estímul per lluitar per un model de gestió que ens permeti buscar-nos la vida i ser plenament competitius. Davant aquest fet. cal ara més que mai que el govern espanyol compleixi amb el seu compromís i presenti ja un model de gestió per l’aeroport del Prat que garanteixi una posició determinant de la part catalana i una majoria en el seu òrgan gestor.

El Prat viu immers des de fa anys en una lluita incessant per esdevenir un gran aeroport internacional i un autèntic hub intercontinental que pugui donar servei a una gran zona, els Països Catalans i l’euroregió mediterrània, una zona amb un gran pes demogràfic i dinàmic, tant des del punt de vista econòmic com logístic.

La fusió entre Iberia i British Airways se suma a la decisió d’Iberia d’abandonar el Prat a la seva sort. És per aquest motiu, que no podem continuar amb aquesta situació en què Barcelona és un aeroport subsidiari, de segona categoria, que rep un 40% del total de vols low cost de l’Estat i només un 5,4% del total de vols intercontinentals. La nova terminal suposa una millora de capacitat i logística, però cal una gestió eficient i descentralitzada, que ens permeti competir en igualtat de condicions amb altres ciutats europees, com Frankfurt, Paris, Londres o Madrid. Cal que AENA trenqui d’una vegada amb el seu model polonès i s’aposti per un model aeroportuari que permeti competir, en igualtat de condicions, no sabent que la lliga comença amb punts negatius gràcies als àrbitres que afavoreixen Madrid, i penalitzen el Prat.

Últims llibres

Twitter / X

  • Terminamos el debate sobre la amnistía con @agusruizrobledo, organizado por @Lefebvre_ES.

    📹 Lo podéis volver a ver aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Acabem el debat sobre l'amnistia amb @agusruizrobledo, organitzat per @Lefebvre_ES.

    📹 El podeu recuperar aquí: @agusruizrobledo

    "Me preocupa la actitud de la Sala 2a del T.Supremo, que ha evidenciado un activismo judicial más próximo a lo político. Ha actuado con cierto ánimo vengativo; con cierto ánimo de dilatar e, incluso, de obstaculizar la aplicación de la Ley de Amnistía"

    🔗https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    "La amnistía no requiere una habilitación expresa de la CE78. Es potestad del legislador, de las Cortes Generales, adoptar una Ley de Amnistía acorde con los principios democráticos"

    Puedes seguir el debate de @Lefebvre_ES con @agusruizrobledo aquí: https://www.youtube.com/watch?v=v1rQTmJj6IM

    Veure més