Joan Ridao

Per això vull la independència

Aquest migdia hem presentat part de la precampanya que encetarem en les properes setmanes. Com podeu veure al vídeo, és un recull de testimonis que expressen diversos ciutadans sobre el perquè volem la independència. Ni més ni menys que diversos motius de pes que evidencien que no podem seguir amb l’actual estatus polític si volem tirar endavant com a país.

Però no es tracta només de queixes. Són queixes molt justificades que, en els pròxims mesos, portaran aparellades solucions que Esquerra proposa per posar fi a l’actual fatiga ciutadana farta de mals serveis. El denominador comú és que n’estem més que segurs que amb la independència totes i tots viuríem molt millor. Aquesta independència que per aconseguir-la necessitarem d’una majoria social àmplia, aquella majoria que ens vam proposar aconseguir amb l’horitzó del 2014. Aquell full de ruta aprovat en la darrera Conferència Nacional del 20 d’octubre al Palau de Congressos de Barcelona.

Aquest migdia, en la presentació, hem comptat amb alguns dels testimonis que apareixen en el vídeo. I el cap de campanya, el company Xavier Vendrell, ha explicat que aquest seguit d’accions es composa, entre altres, de 5.000 pancartes distribuïdes per tot el país que donen continuïtat a la primera que ja es va estendre per l’àrea metropolitana amb el testimoni de la Bàrbara que diu allò malauradament tan comú com “He tornat a arribar tard a la feina per culpa de la Renfe. Per això vull la independència”.

A totes i tots els qui em llegiu i seguiu Esquerra us demano un petit esforç. Que accediu al web de la campanya clicant en aquest enllaç i ens deixeu per escrit el vostre motiu pel qual voleu que Catalunya tingui la plena sobirania política. Gràcies per avançat. Entre totes i tots ho aconseguirem.

Últims llibres

Twitter / X

  • El Congrés tomba la regulació dels lobbies, que preveia un registre dels grups d’interès i més transparència sobre les seves reunions amb responsables públics. Una regulació que, a més, estava vinculada a 1.500 M€ de fons europeus

    Recupereu el tall aquí:
    https://ridao.cat/2026/09/entrevista-a-rtve-la-llei-de-lobbies-encara-es-possible/

    El TEDH propina una garrotada a la doctrina de la «violència ambiental» de Marchena: no es pot castigar ningú per l’ambient col·lectiu d’una protesta sense una conducta individual atribuïble. Paradoxalment, va servir per la sentència del Procés

    https://www.ara.cat/opinio/garrotada-marchena_129_5850532.html

    Ayer el Congreso dejó caer la Ley del Gobierno
    para regular los lobbies.
    Más allá de cuestiones formales (uso del decreto ley), las que interesan al fondo del asunto las puedes encontrar en el👌ensayo de @Joanridao a propósito de 'El caso Sloane'.
    En @CineyTirant @Tirant_ESP

    "Aquesta sentència fixa un precedent per als tribunals espanyols en el sentit d’impedir-los l'ús de conceptes abstractes per desactivar el dret de manifestació o la desobediència civil pacífica"

    L'article de Joan Ridao👇
    @Joanridao

    Veure més