Joan Ridao

Zapatero no dóna la cara

Zapatero no dóna la cara, i em refereixo a la negativa del president espanyol a respondre la pregunta d’Esquerra sobre l’estat del desplegament de l’Estatut. El PSOE no té cap interès en avançar en l’Estatut, potser per no despertar la fera del PP. La Pax romana signada entre PSOE i PP en matèria de terrorisme també té una extensió territorial que afecta a l’Estatut català. Des d’Esquerra s’ha demanat fermesa i unitat dels partits catalanistes a Madrid i, de moment, excepte algunes veus de CiU, ningú no ha respost activament.

No hem sentit que els 21 diputats del PSC a Madrid diguin res i cal que els socialistes catalans es preguntin quin és el rèdit que el PSC treu de la seva submissió i subordinació a Madrid. Aquesta inactivitat pròpia demostra que Esquerra és l’única esquerra catalanista del país i l’única útil per defensar Catalunya al Congrés.

Finlàndia ens dóna exemple de com preparar Catalunya per al proper pols amb l’Estat

Per altra banda, cal destacar els beneficis indiscutibles del desplaçament dels membres del Govern a Finlàndia. Aquesta visita oficial demostra que Catalunya té una política exterior pròpia, encara que, algú tingui al·lèrgia a aquesta autonomia exterior. Ridao ha denunciat la concepció centralista i la mentalitat colonial, d’autèntica reserva índia que tenen els dirigents del PP.

Els Pactes Nacionals que està preparant el govern en matèries essencials com les Noves Tecnologies o l’Educació poden rebre un suport experimentat d’estats com Finlàndia. L’Estatut ha marcat uns límits escassos d’autogovern que, juntament amb les limitacions constitucionals i l’actitud dels partits estatals poden generar una desafecció i un malestar general en la ciutadania. Aquesta pot ser la base per una majoria social que vulgui la independència, però destaca que ara per ara cal preparar-se i excel·lir en àmbits estratègics com les noves tecnologies, la innovació, i les infraestructures. Aprendre de països avançats en aquests temes, com Finlàndia, pot preparar millor Catalunya per què, en un futur, el país pugui plantejar un pols a l’Estat en les millors condicions possibles.

Últims llibres

Twitter / X

  • Una prima automática de diputados al partido ganador, como propone Feijóo, no cabe sin reformar la Constitución: la CE fija un sistema proporcional y de base provincial. Una cosa es facilitar la gobernabilidad; otra, fabricar mayorías alterando el valor del voto

    EM-electomania.es @electo_mania

    Feijoo 💧 sugiere incorporar un 'plus de diputados' al ganador de las elecciones generales en la Ley Electoral de España 🇪🇸, similar al existente en Grecia o Italia

    👇
    http://electomania.es

    No cabe, sin reformar la Constitución, una “prima” automática de diputados para el partido ganador, como propone Feijóo.

    La CE consagra un sistema proporcional. Una cosa es corregir la proporcionalidad y, otra, regalar escaños al vencedor (1/4)

    No hi cap, sense reformar la Constitució, una “prima” automàtica de diputats pel partit guanyador, com proposa Feijóo.

    La CE consagra un sistema proporcional. Una cosa és corregir la proporcionalitat i, una altra, regalar escons al vencedor (1/4)

    Veure més