Joan Ridao

Constitucionalismes. Una Immersió Ràpida.

Aquest llibre constitueix una immersió ràpida, però rigorosa, als diferents conceptes de constitució, i també als diversos models de constitucionalisme al llarg de la història, des dels seus orígens en les revolucions del segle XIX, tant a França com a Amèrica del Nord. Amb una perspectiva històrica i comparada, es prossegueix analitzant els models de diversos països del món. Al mateix temps, l’obra de Ridao és una bona introducció a una disciplina com el dret constitucional, sens dubte fonamental per conèixer la institució política de qualsevol societat i d’interès per als estudiants de dret, les persones dedicades a la vida pública, els operadors jurídics i pel públic en general. No en va, el coneixement del dret constitucional contribueix, amb coneixement de causa, a la formació de subjectes polítics responsables, compromesos o crítics amb el marc consensual que defineix la constitució, reforçant així la consistència de la cultura democràtica.

Sinopsi a Santos Ochoa

Últims llibres

Twitter / X

  • Al @diariARA explico per què cal una llei estatal que trenqui el monolingüisme de facto: que garanteixi el dret de parlar i ser atès en català, que reforci la noció de llengua pròpia i que obligui administració i justícia a atendre en la nostra llengua

    "La Constitució espanyola es remet als estatuts d’autonomia perquè declarin l’oficialitat de la resta de llengües, que ni tan sols menciona, i incorpora el mandat de protegir la diversitat lingüística"

    Per Joan Ridao (@Joanridao)✍️

    Avui #20N cal recordar que encara hi ha restes de franquisme que no ens hem espolsat i fan que la democràcia en el terreny dels drets ciutadans, socials i nacionals presenti greus fuites.
    De tota manera qui digui que abans es vivia millor o és un ignorant o és un feixista.

    Veure més