Joan Ridao

Taula rodona: El marc jurídic lingüístic educatiu

Organitzada per l’Institut d’Estudis de l’Autogovern, el 23 de setembre del 2021 se celebrà la taula rodona: “El marc jurídic lingüístic educatiu. L’impacte de la recent legislació estatal i de les sentències dels tribunals.”

Hi van participar: Antoni Milian i Massana, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Autònoma de Barcelona; Eva Pons Parera, professora titular de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona; Mercè Corretja Torrens, directora general de Drets i Assumptes Constitucionals del Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya; i Avel·lí Flors-Mas, sociolingüista, investigador del CUSCUB i professor associat de Lingüística de la Universitat de Barcelona.

A la seva presentació, vaig apuntar dues idees. La primera: “durant els últims quaranta anys hi ha hagut un gran avenç en la inversió lingüística catalana”. I la segona és que “la nova planta estatutària determina que hi ha més d’una llengua vehicular a Catalunya, en cap cas això vol dir delimitar-les”.

https://www.youtube.com/watch?v=FPomG9OctJg&ab_channel=Institutd%27Estudisdel%27Autogovern

Enllaç a la crònica de l’acte > https://presidencia.gencat.cat/ca/detalls/Article/20210923-tr

Últims llibres

Twitter / X

  • Aquesta setmana vaig comparèixer al Parlament de Navarra per parlar sobre la reforma de la LORAFNA. Crec que és una oportunitat per actualitzar l’autogovern, reforçar drets, institucions i competències, i adequar el règim foral als reptes actuals

    https://ridao.cat/2026/03/compareixenca-a-la-ponencia-destudi-per-a-lactualitzacio-de-la-lorafna/

    El reglamento de retorno entierra cualquier esperanza sobre el modelo migratorio europeo
    La Eurocámara ratifica con los votos conservadores y ultras la creación de centros de deportación en terceros países a través de @el_pais

    Hoy he comparecido en la Ponencia de estudio para la actualización de la LORAFNA, en el @parlamentoNA.

    Hay que actualizar la LORAFNA y adecuar el régimen foral a los retos actuales. Podéis recuperar la comparecencia aquí:

    📹https://grabaciones.parlamentodenavarra.es/s/Xor3dJDY4e02xXysgcYG91KO4cnALc3jYXcjPht0a1kUQuRL

    Avui he comparegut a la Ponència d'estudi per a l'actualització de la LORAFNA, al @parlamentoNA.

    Cal actualitzar la LORAFNA i adequar el règim foral als reptes actuals.

    Podeu recuperar la compareixença aquí:

    📹https://grabaciones.parlamentodenavarra.es:443/s/Xor3dJDY4e02xXysgcYG91KO4cnALc3jYXcjPht0a1kUQuRL

    Veure més