Joan Ridao

Las nuevas facultades ejecutivas del Tribunal Constitucional como sustitutivo funcional de los mecanismos de coerción estatal del artículo 155 de la Constitución

La aprobación de la Ley orgánica 15/2015, de 16 de octubre, de reforma de la Ley orgánica 2/1979, de 3 de octubre del Tribunal Constitucional (en adelante LOTC), para la ejecución de las resoluciones del Tribunal Constitucional (TC) como garantía del estado de derecho [Boletín Oficial del Estado (BOE) n.º 249, 17.10.2015] (en adelante, LO 15/2015), introdujo cambios substantivos en la justicia institucional, con el objetivo, expresado en su preámbulo, de incorporar «en sede constitucional, instrumentos de ejecución que dotan al Tribunal de un haz de potestades para garantizar el cumplimiento efectivo de sus resoluciones», dada «la necesidad de adaptarse a las nuevas situaciones que pretenden evitar o soslayar tal efectividad obliga a desarrollar los instrumentos necesarios para que la garantía de efectividad sea real» (la cursiva es nuestra). Enllaç a l’article sencer.

Últims llibres

Twitter / X

  • 🧵 Fa tres mesos vaig comparèixer al Parlament de Navarra per defensar una actualització de la LORAFNA que reforci l'autogovern i ampliï el catàleg de drets. Avui, la presidenta Chivite anuncia que demanarà el reconeixement de l'euskera com a llengua pròpia. Bon senyal. (1/3)

    ⚠️El TEDH no ha tombat la immersió ni ha validat automàticament el 25% com a regla general: només ha inadmès una demanda concreta. Ara el debat decisiu és al TC: si la Llei 8/2022 encaixa, o no, amb la Constitució.

    🚨La decisió del TEDH sobre el 25% de castellà a l’escola de Canet s’ha d’analitzar amb precisió. Estrasburg no ha resolt la constitucionalitat o legalitat del model lingüístic català: tan sols ha inadmès una demanda concreta presentada per famílies i Òmnium (1)

    diariARA @diariARA

    #Últimahora  El TEDH avala el 25% de castellà a les aules: "Catalunya és una regió bilingüe"
     https://www.ara.cat/politica/tedh-avala-25-castella-aules-catalunya-regio-bilingue_1_5773140.html

    "El que domina és una esfereïdora manca d’horitzons col·lectius que il·lusionin després de l’esborronament del dret a decidir i de la constatació que tampoc ha triomfat com a alternativa una gestió eficaç de l’'statu quo'", escriu Joan Ridao (@joanridao):

    Veure més