Joan Ridao

Compareixença al Parlament Basc sobre funció pública i drets lingüístics

Parlament Basc

El passat divendres vaig tenir l’oportunitat de comparèixer al Parlament Basc, en el marc dels treballs per a la reforma de la legislació d’ocupació pública i de normalització lingüística a Euskadi. La invitació s’emmarcava en el debat obert al voltant de dues Proposicions de Llei, presentades pel PNB i per EH Bildu, que tenen un objectiu comú: garantir que el coneixement de totes les llengües oficials formi part, de manera real i efectiva, dels requisits de l’ocupació pública.

La qüestió és, en essència, molt semblant a la que fa anys que abordem a Catalunya: com aconseguir que la llengua pròpia del país sigui la llengua de funcionament normal de les administracions, sense caure ni en el simbolisme buit ni en el pur formalisme.

Les proposicions de llei que es discuteixen actualment al Parlament Basc apunten en aquesta mateixa direcció: l’objectiu dels grups proponents és assegurar que l’euskera, en tant que llengua oficial, tingui una presència efectiva en tots els serveis públics, i que el dret de la ciutadania a ser atesa en qualsevol de les llengües oficials no depengui de l’atzar del funcionari que li toqui.

Podeu veure el vídeo de la meva intervenció aquí:

Últims llibres

Twitter / X

  • Un placer asistir, hoy en el Congreso, a la jornada técnica de la Asociación de Letrados de Parlamentos (@AELPA), para hablar de debate parlamentario, votaciones y práctica comparada

    Avui participo a la Jornada Tècnica de l'@AELPA al Congrés dels Diputats sobre "Debats i Votacions Parlamentàries": un espai de reflexió sobre el marc jurídic del debat parlamentari, les noves modalitats de votació i els reptes tècnics als parlaments autonòmics

    Un plaer assistir, avui al Congrés, a la jornada tècnica de l'Associació de Lletrats de Parlaments (@AELPA), per debatre sobre debat parlamentari, votacions i pràctica comparada

    El cinema no és només entreteniment: també és un altaveu polític. Entre els Goya i la Berlinale, el pacifisme, la denúncia de Gaza i la llibertat d’expressió tornen al centre del debat.

    Ja disponible, al meu blog, l'article “Cine y pacifismo”

    🔗 https://ridao.cat/2026/03/nou-article-a-eldiario-es-cine-y-pacifismo/

    Veure més